DI NAVBERÊ DE / ARADA

Osman anladığı dili konuşamayan, konuştuğu dili de anlamayan biridir. Bu özelliğinden dolayı zaman içinde iki işi aynı anda yapamaz hale gelir.

           
 Osman ana dili Kürtçeyi anlayıp konuşamayan, ikinci dili Türkçeyi de konuşup anlamayan biridir. Bu özelliğinden dolayı zaman içinde iki işi aynı anda yapamaz hale gelir. Çalışırken müşterilere cevap veremediği gibi arkadaşlarıyla kahve içerken sohbete katılmayı da beceremez. Evlenmek istemesine rağmen bu sorunundan dolayı görüştüğü kadınlarla kalıcı bir ilişki kuramaz. Osman'ın hayatı, bir müşterisinin onu bu takıntıdan kurtarabileceğini söylemesiyle değişmeye başlar. 


      Osman can understand his mother tongue, Kurdish, but cannot speak it, and he speaks Turkish, which happens to be his second language, but cannot understand it. As a result of this condition of his, Osman starts to fail at handling two concurrent tasks. Just like he cannot respond to his patrons while he is working, he cannot engage in a conversation with his friends whilst they are having coffee together. Even though he wants to get married, he fails at sustaining a long-term relationship with women whom he meets. Osman’s life starts to change after a customer tells him that she could help him with his obsession.  



İkna yeri (!)

Neden destek vereyim ki, diyorsun? Neden vermeyesin?
Zaten filmlerini sevmem mi, diyorsun? 
Tanısan seversin.
Abi çok sıkıcı değil mi,  ya? 
Abi kim sıkıcı değil ki?
Bu sinemadan ne anlıyorlar, anlamıyorum? 
Anlayanlar anlamayanlara anlatsın.
Biraz tekniğini geliştirse... 
 Buyur o zaman.

Olmadı mı?


The Lure (!)

So you say “why should I back you?” Why shouldn’t you?

Are you like: “I don’t even like your movies?” You would, if you’d known me.

“But this is too boring,” you think? What isn’t boring after all?

“I don’t get what others get from this kind of films.” Whoever gets them, shall explain.

“He should improve his execution.” Here you go.

Didn’t work?




Hangi aşamadayız.

65 dakika süren Osman'ın trajikomik hikayesinin çekimlerini ve montajını bitirdik. Filmin tamamının bitmesi için post-prodüksiyon sürecinin de tamamlanması gerekiyor. Buraya kadar kendi imkânlarımızla geldik ama bundan sonrası size kalmış. Bir el atın da tamamlayalım, üçe beşe bakmayın. :)


Which stage are we at?

We have completed the shooting and editing of the 65 minute-long tragicomic story of Osman. To be able to finish the movie, the post-production phase needs to be finalized. We have funded ourselves until this point, but from here on, we ask for your help. Give us a hand to finish this off, don’t worry about the amount of your contribution. :)



Hakkımda kim ne demiş, niye demiş?

'Kısa Film: Bir adamın bitmek bilmeyen tuvalet maceraları.Ali KemalÇınar, babasının sözünü dinlesin lütfen.'

'Ali KemalCinar2013 yili da "Kurte Filmi" 900 liraya cekti..oradan saadet cikmaz ustaa dedim..ciddi bi ozelestiri..alternatif uret..'
                                                                                                                                              Twitter ahalasi  
Aa bunlar nereden çıktı ya? Umarım okumamışsındır?

Neyse...


Who said what about me?

“The Short Movie: A person’s never-ending toilet adventures. Ali Kemal Çınar should listen to his father, please.”

“Ali Kemal Çınar, in the year 2013 shot ‘Kurte Film’ with 900 liras…I said that contentment would not be there… a serious self-criticism…come up with something different..”

Twitter gang


Ooops where did these come from? Hope you haven’t read them.

Whatever…




"yeni türkiye sineması"nı bambaşka bir yere taşıyabilecek kürt yönetmen. kara mizahı filmlerinde anlattığı hikayelere özenle yedirebilen, filmlerinin başrolünü kimseye kaptırmayan, heyecanla takip ettiğimiz sinemacı.'
                                                                                                                                               Ekşi Sözlük / Camelf



“A Kurdish director who can take ‘the new cinema of Turkey’ to a completely different place. We are enthusiastic devotees of this moviemaker, who can embed the dark humour into his narration skilfully and never lets anyone else to take the leading role.”

@Camelf , sourtimes.org



(Gerçi kendisine daha ziyade ‘Diyarbakır’ın Charlie Kaufman’ı diyesim var.) Senaryosuz yola çıkan ve birbuçuk yıllık çekim süreci içinde şekillenen Kurte Film’in konusu, başlı başına muzip ve cesur bir isyan bayrağıydı: 30’unu çoktan geride bıraktığı halde hala ailesiyle yaşayan bir amatör sinemacı, basur ameliyatı için para bulmaya çalışmaktadır...

'Sıradışı yönlerinden biri de, sanat filmlerindeki karakterlerin kendine hapsolmuşluğuna olduğu gibi, popüler kültürün damarlı-jiletli, oluk oluk kanlı duygusal dışavurumlarına da sırtını dönmesi. Biraz daha sakince, kendimize ve her şeye dışarıdan bakabilmeyi, belki de biraz dinlemeyi, gerekirse kendinden şüphe duyabilmeyi önermesi. Filmlerdeki Ali Kemal, pek bir şey bilen bir adam değil sahiden. Olaylar üzerinde bir kontrolü de yok açıkçası. Ama kah ifadesiz, kah şaşkın bakan yüzünden, bireyin bu toplumda maruz kaldığı birçok durumsal saçmalığı aynen geri yansıtmak gibi bir marifeti var. Ve en azından, bilmediğini biliyor.' 

                                                                                                                                                Yeşim Tabak

(I am inclined to refer him as Diyarbakır’s Charlie Kaufman, but…) The story of Kurte Film (The Short Movie) was a mischievously bold revolt which was initiated without a script and has become what it is during the one and a half year long filming process: An amateur moviemaker in his 30s who still lives with his parents, trying to find money for haemorrhoidectomy…

One of his extraordinary aspects is that, he turns his back not only to the characters in art movies who are imprisoned in their introverted selves, but also to the popular culture’s stirringly emotional pronouncement with streams of blood. Instead, he proposes to examine ourselves, and everything from the outside, in a calmer manner, maybe to take a break for a while, and question everything, if necessary. Ali Kemal in the movies, is not someone who does not really know a lot. As a matter of fact, he lacks the control over the events. However, with his whether blank or confused look, he has the ability to reflect back the situational absurdity one can be exposed in this society. And at least, he knows that he doesn’t know.”

                                                                                                                                              Yeşim Tabak



'Ali Kemal Çınar’ın hınzır, sinik mizahı ‘Gênco’da bir kez daha karşımıza çıkıyor. Gündelik hayatın ayrıntıları ve çelişkileri üzerinden yürüyen ve sağlam bir bakış açısı içeren bu mizah, yönetmenin sakin anlatımı ve üslubuyla kıvamını buluyor. Emekli olunca evden dışarı çıkmayan baba, her şeyi 180 derece ters gören bir genç kız, elde ettiği güçle ne yapacağını bilmeyen kapıcı derken ‘Süper’lik, sıradan hayatların taşımakta zorlandığı felsefi bir meseleye dönüşüyor.
Diyalogların Kürtçe olduğu yapım, sinema için paradan ziyade yaratıcılığın ne kadar önemli olduğunun kanıtı.'
                                                                                                                                                  Uğur Vardan



 'Ali Kemal Çınar’ın hınzır, sinik mizahı ‘Gênco’da bir kez daha karşımıza çıkıyor. Gündelik hayatın ayrıntıları ve çelişkileri üzerinden yürüyen ve sağlam bir bakış açısı içeren bu mizah, yönetmenin sakin anlatımı ve üslubuyla kıvamını buluyor. Emekli olunca evden dışarı çıkmayan baba, her şeyi 180 derece ters gören bir genç kız, elde ettiği güçle ne yapacağını bilmeyen kapıcı derken ‘Süper’lik, sıradan hayatların taşımakta zorlandığı felsefi bir meseleye dönüşüyor.
Diyalogların Kürtçe olduğu yapım, sinema için paradan ziyade yaratıcılığın ne kadar önemli olduğunun kanıtı.'
                                                                                                                                                       Uğur Vardan


Yine mi olmadı? O zaman...

Still not impressed?


Biraz da ödüller.

Some awards then.





 Veşartî / Gizli / Hidden (70’) 2015

15. İf İstanbul Bağımsız Filmler Festivali  -  (En İyi Film ve SİYAD En İyi Film Ödülü – 2016)  

28. Hamburg Kuir Film Festivali   - ( Jüri Ödülü – 2017)

 

 Gênco – (80’) 2017

28. Ankara Uluslararası Film Festivali  - (En İyi Film Ödülü 2017)

SİYAD Gio Fantastik Sinema Ödülü 2017 


Normal (Proje) 2018

37. İstanbul Film Festivali Köprüde Buluşmalar Ödülü




Veşartî / Hidden (70’) 2015

15 !f Istanbul Independent Film Festival

-  (Best Movie and SİYAD Best Movie award– 2016) 

28. Hamburg Queer Film Festival  - ( Jury Award – 2017)


Gênco – (80’) 2017

28. Ankara International Film Festival- (Best Movie Award 2017)

SİYAD Gio Fantastic Cinema Award 2017 


Normal (Project) 2018

37. İstanbul Film Festival _ Meetings on the Bridge Award









 

Ekip

Şehirler

Proje takımı henüz video eklemedi.
Proje takımı henüz resim eklemedi.
Henüz güncelleme yapılmadı.
Projeyi takip edersen güncellemeleri görebilirsin.
Henüz destek yapılmadı.
Projenin ilk destekçisi olmaya ne dersin?
20.825 TL TOPLANDI
Hedef 20.000 TL
%104
101 DESTEKÇİ
SÜRE TAMAMLANDI
Fonun elde edilebilmesi için proje hedefine ulaşmış olmalıdır.
Başardı
Proje Sahibi
Ali Kemal Çınar
Diyarbakır, Türkiye
ÖDÜLLER
Proje takımı henüz ödül eklemedi.